Sağlık

Kış aylarında bağışıklığınızı güçlendirin! Çinko açısından zengin 7 önemli besin…

Yapılan araştırmalara nazaran çinko, bağışıklığı güçlendirmek için epeyce değerlidir. Sağlıklı bir metabolizmayı, beyin sıhhati ve sindirimi sürdürmek için epeyce değerlidir. Bu yüzden herkesin tertipli olarak çinko içerikli besinler tüketmesi gerekir.

Kış yaklaşırken grip ve öteki hastalıkları önlemek için günlük olarak kâfi ölçüde çinko alınmalıdır. Çinko açısından varlıklı olan besinleri sizler için derledik…

1- Yumurtalar

Yumurtadaki çinko, günlük amacınıza ulaşmanıza yardımcı olabilir. Günlük alınması gereken ölçünün yüzde beşi bir büyük yumurtada bulunur. Büyük bir yumurtada 77 kalori, 6 gram protein, 5 gram âlâ yağ ve selenyum, B vitaminleri dahil olmak birçok besin bulunabilir.

2- Kuruyemiş

Badem, kaju fıstığı ve çam fıstığı üzere fındık yiyerek çinko tüketiminizi artırabilirsiniz. Bir diğer güzel kaynak da aslında bir baklagil olan yer fıstığıdır. Bol ölçüde çinko içeren bir yemiş arıyorsanız, kaju olağanüstü bir seçenektir. Kanser ve kalp hastalığı da dahil olmak üzere çeşitli hastalıkların risk faktörlerinde azalma ile ilişkilendirilmiştir.

3- Tavuk

Tavuktan uygun ölçüde çinko alabilirsiniz. Önerilen günlük çinko alımını elde etmek için tavuk çorbası, ızgara tavuk yiyebilirsiniz. Bildiğiniz üzere tavuk, protein açısından da zengindir.

4- Karpuz tohumları

Karpuz da dahil olmak üzere kavun tohumları çinko ve potasyum ve bakır üzere başka mikro besinler açısından zengindir. Çekirdeklerini etli kısımlarından ayırıp güneşte kurutup atıştırmalık olarak yiyebileceğiniz üzere öğütüp yemeklerinize de katabilirsiniz. Karpuz tohumları kan şekeri denetimi, kalp sıhhati ve bağışıklık için harikadır.

5- Baklagiller

Çinko ayrıyeten nohut, mercimek ve fasulye üzere baklagillerde de bulunur. Baklagiller, yağ oranı düşük ve protein oranı yüksek kusursuz bir protein, lif, vitamin ve mineral kaynağıdır.

6- Süt ürünleri

Çinko, süt eserlerinde bulunan birçok mineralden biridir. İki değerli kaynak süt ve peynirdir. Protein, kalsiyum ve D vitamini, süt eserlerinde bulunan ve kemik sıhhati için çok kıymetli olduğu düşünülen öbür besinlerden yalnızca birkaçıdır.

7- Kepekli tahıllar

Bazı çinko buğday, kinoa, pirinç ve yulaf üzere tam tahıllarda bulunabilir.

Enfeksiyon kapma riskinizi azaltmak ve bağışıklığınızı güçlendirmek için bu yiyecekleri kış boyunca tükettiğinizden emin olun.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu